تغییر ساعت آغازبه‌کار دستگاه‌های اجرایی مشهد و خراسان‌رضوی از سه‌شنبه (۱۵ خرداد ۱۴۰۳) اجرای پروژه تعریض پل شهید باهنر در محور جاده سرخس - مشهد تدوین «مدل جریان‌سازی اجتماعی» برای رسیدگی به معضل طلاق| ظرفیت‌های مختلف برای کنش‌گری اجتماعی بسیج می‌شوند عدالت فضایی، زمینه‌سازِ رسیدنِ شهروندان به توسعه فردی هوای کلانشهر ۵ منطقه مشهد امروز پاک است (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) پیگیری دغدغه شهروندان مشهدی درباره بوی بد استخر بوستان کوهسنگی زمان بهره‌برداری از ایستگاه مترو باب الجواد (ع) مشهد اعلام شد+اینفوگرافی شهروند خبرنگار | درخواست افزودن اتوبوس در مسیر روزبازارهای محدوده جاهدشهر و الهیه مشهد + پاسخ جمیله علم‌الهدی در دانشگاه فردوسی مشهد: شهید آیت‌الله رئیسی نمونه و مصداق عینی جمهوریت اسلامی بود پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پروژه بولوار قمربنی هاشم (ع) و زیر گذر شهید هریری در مشهد اعزام کاروان بسیج شهرداری مشهد به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) یاد «آتشبار ضدطیاره»| ناشنیده‌هایی از تاریخچه فلکه «ضِد» در خیابان امام رضا(ع) مشهد مترو مشهد روز دوشنبه (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد در روز رحلت حضرت امام‌خمینی‌(ره) و روز دحوالارض اعمال‌قانون یک‌ هزار و ۳۶۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۸ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ۵۳ درصد حریق‌ها در مشهد منشأ برقی دارد ترافیک سنگین پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) سلیمی: پیام پویش نائب الزیاره همدلی و وحدت است پیشرفت ۷۳ درصدی رینگ پیرامونی بوستان ۷۳ هکتاری کرامت در مشهد
سرخط خبرها

چند درصد مشهدی‌ها مشترک پرمصرف برق هستند؟

  • کد خبر: ۸۷۲۱۶
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
چند درصد مشهدی‌ها مشترک پرمصرف برق هستند؟
سخنگوی صنعت برق خراسان‌رضوی: فقط ۱۵ درصد از مشترکان مشهدی کم‌مصرف هستند و مشمول طرح برق امید می‌شوند.

محمد کاملان | شهرآرانیوز؛ سخنگوی صنعت برق خراسان‌رضوی با بیان اینکه حدود ۲۶ درصد از یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار مشترک شرکت توزیع نیروی برق مشهد، پرمصرف هستند، گفت: فقط ۱۵ درصد از مشترکان مشهدی کم‌مصرف هستند و مشمول طرح برق امید می‌شوند و ۵۵ درصد دیگر مشترک خوش‌مصرف محسوب می‌شوند و تغییری در قبض برقشان نخواهند داشت. ۴ درصد از مشترکان هم ۲ برابر الگوی مصرف برق مصرف می‌کنند که در دسته خیلی پرمصرف قرار می‌گیرند. پرمصرف‌ها و خیلی پرمصرف‌ها طبق قانون جریمه می‌شوند و باید مبلغ بیشتری در قبض هایشان بپردازند.

زمستان پارسال کشور وضعیت عجیبی را از نظر تولید برق تجربه کرد. سرمای هوا و کمبود تولید گاز باعث شد تا مثل همیشه سوخت نیروگاه‌ها برای پایداری بخش خانگی قطع شود و از طرف دیگر آن‌طور که باید و شاید سوخت مایع برای نیروگاه‌ها فراهم نشد تا ناترازی تولید و مصرف برق منجر به بروز خاموشی در زمستان شود.

اما رخ‌دادن دومینووار این اتفاقات در پاییز و زمستان، باعث و بانی قطعی‌های برق تابستانه هم شد. چون هم‌زمان با پایان شهریور، برنامه تعمیراتی نیروگاه‌ها هم آغاز می‌شود و این برنامه پارسال تا بهار ۱۴۰۰ به تأخیر افتاد و واحد‌های تولید برق که باید برای جبران ناترازی تولید و مصرف در تابستان به کار گرفته می‌شدند، نتوانستند مثل قبل این کمبود را جبران کنند. اما امسال و با توجه به تأمین سوخت مناسب شرکت گاز و شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی، برنامه تعمیرات نیروگاه‌ها طبق روال انجام می‌شود.

«۷۱۱ پروژه تعمیرات اساسی واحد‌های بخاری و گازی، مسیر داغ و اتاق احتراق و تعمیرات دوره‌ای به‌منظور افزایش آمادگی این واحد‌ها برای زمان اوج مصرف تابستان سال‌آینده اجرا خواهد شد.» این خبری بود که محسن طرزطلب، مدیرعامل شرکت برق حرارتی کشور، ۳۰ شهریور اعلام کرد و وعده داد که این تعمیرات برخلاف پارسال به‌موقع انجام می‌شود و تعمیرات همه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و راندمان بالا پیش از آذر به پایان می‌رسد تا در زمستان دوباره شاهد خاموشی نباشیم؛ تعمیراتی که براساس گفته‌های طرزطلب در ۲۷ مهر، چیزی نزدیک به ۱۵ درصد پیشرفت داشت و احتمالا تا خرداد به پایان برسد.

تعمیرات نیروگاه‌ها امسال انجام می‌شود

سخنگوی صنعت برق خراسان‌رضوی هم در گفتگو با شهرآرا و با بیان اینکه در زمستان پارسال به‌علت تأمین‌نشدن سوخت، تعمیرات نیروگاه‌ها عقب افتاده است، گفت: این تعمیرات معمولا در ۹ ماه غیرتابستان انجام می‌شود. چون مصرف برق به‌شدت کم می‌شود و امکان خارج‌کردن بخشی از نیروگاه‌ها از مدار تولید وجود دارد و امسال با توجه به تأمین سوختی که از شهریور انجام شده است، تعمیرات به‌موقع انجام خواهد شد. سال ۱۳۹۹ تأمین سوخت برای نیروگاه‌های برق در همه کشور و ازجمله خراسان‌رضوی به مشکل برخورد و به همین دلیل تعمیرات نیروگاه‌ها با مشکل روبه‌رو شد.

آغاز تأمین سوخت از شهریور

حسن حشمتی با اشاره به عزم جدی وزارت نیرو و نفت برای تأمین سوخت نیروگاه‌های برق، ادامه داد: انتقال سوخت به نیروگاه‌های برق تقریبا از شهریور آغاز شده و وضعیت منابع سوخت مناسب است و اکنون مشکلی نداریم، اما در صورت سردشدن هوا و به‌هم‌خوردن تراز تولید و مصرف گاز، انتقال گاز به نیروگاه‌ها محدود می‌شود و مجبور به استفاده از سوخت دوم هستیم؛ سوختی که استفاده از آن محدودیت زمانی دارد و بیشتر از حد معینی نمی‌توانیم روی آن حساب باز کنیم، اما امیدواریم که در زمستان امسال از نظر تأمین برق مردم مشکل جدی و خاصی نداشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->